söndag 8 maj 2016

Intensiva dagar

Fullt upp i trädgården och med närmaste familjen de senaste dagarna. Barnbarnsmys x3.
Försöker hinna med allt och alla...så gott det går.

Upptäckte att bergkörsbäret blommar, när jag lyfte på blicken.

För fem år sedan la jag de då nya betongplattorna direkt på jorden, det blev inte av förrän idag att göra om och göra rätt. Det var så här jag tänkte mig:

Snyggat till i den här kanten. Den var bedrövligt dåligt underhållen.

Vårärt 'Rosea' är som finast nu.

Min blick dras dock till sockblomman 'Orange Königin' med höstsilveraxen bakom sig. Fina färger tillsammans, tycker jag.

Underbart är kort, redan har två av blommorna på de fyllda blodörten börjat släppa.

Avlöses av nästa att få njuta av. Ganska fula knoppar. Blek klocklilja där bakom. Liljebaggarna finns där också, tyvärr. Klämmer alla jag ser.

Förra året behagade den här tjusiga narcissen inte blomma. En av mina favoriter: 'Mrs. Langtry'. En riktigt gammal skönhet med historik.

Ha en skön fortsättning på ljuvliga maj.
/Anette

3 kommentarer:

  1. Oj så många fina och snygga växter och bilderna är jättebra. Gången med plattor gillar jag mycket har du gjutit plattorna själv, eller?

    SvaraRadera
  2. Gångens plattor var ju jättesnygga.Trevligt med den runda formen.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  3. Ja, barn o barnbarn tar mycket tid men det är så det ska vara :) Vad urtjusigt det blev med betongrundlarna och den grusade kanten, helt i min smak :)Mycket fint visar du och nu går det fort, i denna värmen som vi haft idag har det bara exploderat. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!