fredag 11 januari 2019

Färgfyrverkeri

Vitt överallt i trädgården just nu.

(Vitt är ju blandning av alla färger...)

Under det vita "ser" jag alla dessa färger. Mest grönt, för tiden som blommorna blommar är ju kort i jämförelse. 
Några färger här:






Det där var en liten del av det färgfyrverkeri som komma skall. 
Mer i samma anda i länken här: http://tradgardsfagring.blogspot.com/2019/01/tradgardsfagring-vecka-3_11.html

Detta är inlägg nummer 500, kan firas med ett fyrverkeri!

Trevlig helg alla!
Anette

16 kommentarer:

  1. Herlig! Godt å se noen farger nå, ja.
    God helg!

    SvaraRadera
  2. Det är klart att du måste fira 500 - men gör det med ett färgfyrverkeri av snittblommor! Som hundägare är man ju inte så där jätteglad över det andra!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jobbigt för hundarna med allt smältande, det här eskalerat och bara blivit värre. Hoppas det blir bättre nu när det blir regler kring inköpen.
      Firar nog med färgsprakande tulpaner.
      Anette

      Radera
  3. Grattis till 500! Så klart det bör ha ett fyrverkeri :) Fina färger att inspireras av och det är väl inte så jätte långt till Hamamelisen blommar - hoppas jag.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. 28 januari är ett historiskt datum, för det var då min Hamamelis premiärblommade. Vi är snart där.
      Anette

      Radera
  4. Ja tänk, under snö och is finns dom där, dom vackra livgivande färgerna. Härliga bilder och nummer två tycker jag speciellt mycket om då jag gillar aprikos.

    Grattis till ditt 500:ade inlägg!
    /Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den i aprikos är pionen 'Coral Charm ',som är vacker i olika stadier.
      Anette

      Radera
  5. Hej Anette!
    Fina bilder på vackra växter.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är lätt att få fina bilder när växterna sköter sig så bra.
      Anette

      Radera
  6. Åh, ljuvlia bilder, ja tänk så många härliga färger som döljer sig under vintertäcket!
    /Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får vänta på de där färgerna längre än du Gunilla. Längtan är lika stor skulle jag tro.
      Anette

      Radera
  7. Jag har ett fyrverkeri som inte för oväsen, som skulle kunna fira dig. Det är en allium som heter så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, den finns ju. Har flera andra Allium, men inte just den.

      Radera
  8. Underbar färgskala , färger som jag gillar. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte på varma eldfärger och det blev ju bra.

      Radera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!