söndag 5 april 2015

Mitt kalla påskgodis

"5 grader, känns som 2", så var det idag. Under tiden värmen tar sig upp hit njuter jag av mitt påskgodis.
Först ut är gåvor från påskgäster:




Sedan är det smågodis (orensat) från trädgården:



Så en uppstickare, röd kärleksört 'Purple Emperor', som behöver lite mer jord:


Några självsådda rosenpioner, som placerat sig mitt i den smala gången i rabatten. Kan inte bara trampa ner dem, de kommer att bli uppkrukade.


Till sist de första våririsen att slå ut:
Den som heter 'Harmony' har jag mest av, men de är lite lite sen och planterade på annan plats.
Har några andra att välja på: 'Pauline' (2007), 'Violet Beauty (2007). 'J.S. Dijt'. Någon av de är det.
'Katharine Hodgkin' har andra färger så den är det inte.

Önskar er alla en skön avslutning på påskhelgen, gärna med värme i luften!
/Anette


7 kommentarer:

  1. Här har inte heller varit någon värme direkt men härligt solsken :) Vilken ljuvligt påskgodis du visar :) Tror sjutton att du måste kruka upp pionerna, sådana små godingar kan man ju inte trampa ner :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Härligt med dina vår-påskbilder. det blir jag glad över. Sippor är så fina ena rosa har bara någon knopp som inte slagit ut. De kanske är senare än den blå. Irisar det finns det många av hos mig kom på att den mörklila du visar har jag inte sett i år undrar vad den är då.
    Ha en fin och skön fortsättning på påsken
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Kanske inte Pauline, för våra sådana har inte det orange på läppen? Snygga är de, absolut en favorit hos mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt, för idag på måndagen har jag hittat Pauline.
      /Anette

      Radera
  4. Den översta rosa sippan är helt bedårande och en mycket vacker vårbild. Trots att den än så länge är lite kylslagen!

    Ha ett skönt slut på påskhelgen!

    //Veronica

    SvaraRadera
  5. Den översta rosa sippan är helt bedårande och en mycket vacker vårbild. Trots att den än så länge är lite kylslagen!

    Ha ett skönt slut på påskhelgen!

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Så mycket vår hos dig! Här är påsken solig men vinden är isande kall.
    Jag funderar på att ta in sippor i trädgården, har inte en enda. Så en beställning vore på sin plats:)
    Ha en fortsatt trevlig påsk
    Kram Maria

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!