torsdag 9 april 2015

Årets första växtmarknad & årets första frö

Plockade årets första (eller förra årets sista) frö idag. Tack och lov i sådan storlek att jag inte tappade dem ur min vänsterhand. Det är den småblommiga buskpionen som bjuder på stratifierade frön, 9 stycken. Ska sås snarast.

Fick idag veta att första växtmarknaden, för mina växter, kommer att bli lördag den 23 maj här i Torsåker förstås. Arrangör är min lokala trädgårdsförening: Hofors-Torsåkers Trädgårdssällskap.
En och en halvmånads tillväxt kommer att bli mycket bra.

I pallkragarna finns mycket som är färdigt att plockas upp till den marknaden.


Ett önskemål från förra året var att jag kommer med några krukor spindelvävstaklök, det ska jag kunna ordna.

Lungörten 'David Ward' kommer även den att delas upp och få vara med på växtmarknaden här i Torsåker.
Ha en skön torsdagskväll alla!
/Anette

PS.
Det är forresten extremt roligt att läsa fotbollstabellens topp:
 FOTBOLL Allsvenskan                  
                                        
  1 Gefle          2  2  0  0   4-0    6
  2 IFK Göteborg   2  2  0  0   3-0    6

1 kommentar:

  1. Tänk om jag var där då. man vet aldrig. Spindeltaklöken gillar jag. Men hur får du den att ha "spindelväven" kvar??? mina brukar bara bli vanlig taklök efter nåt år. Då får jag köpa nya.
    Ha e fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!