söndag 15 maj 2016

Gästriklands landskapsflora släppt..

...och jag var med. Förmodligen det enda boksläpp jag någonsin kommer att vara med om, var jag inte sen att tacka ja när min moster frågade om jag ville vara med.
Efter många års inventering och sammanfattande presenterades en tegelsten. Förvånansvärt snygg i layouten, lättläst och samtidigt full med information.

http://gavleborgsbotaniskasallskap.se/gastriklands-flora/

http://www.gd.se/gastrikland/gavle/gastriklands-flora-har-finns-vaxter-som-hor-hemma-bade-i-norr-och-soder



Tiden nu här är narcissernas. Räknade till minst 20 olika i blom. En del som avtar,  andra trivs bättre.

Ha en skön avslutning på helgen alla! Alldeles särskilt till Eirin-Lars Bjerke som lagt till sig som följare. Välkommen!
/Anette

4 kommentarer:

  1. Ser jättefin ut, jag har ju mitt ursprung i Gästrikland.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så spännande, grattis :) Det var en rejäl bok dessutom :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Tjugo olika narcisser! Wow!
    Fler landskap borde ge ut floror. Trevligare att få som present än spretiga bildböcker, min man är ofta ute och föreläser i kommuner och regioner och han brukar få tjocka böcker med bilder från landskapet i fråga. Man bläddrar lite och sedan samlar boken damm eller hamnar hos Myrorna...
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Boken ser fin ut. Grattis till ditt deltagandet i den. Kul med såna händelser. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!