torsdag 23 juli 2015

Glimtar från Kärleksstigen

Det snurrar av rosnamn i huvudet på mig.
Varför?
Jo idag besökte vi Inger (http://karleksstigen.blogspot.se/).

Såg en del rosor jag har eller hade sett på andra platser. En del mindre än mina, flera mycket större...
Såg många rosor för första gången. Bilder i tidningar och böcker är en sak, det går inte upp mot att se de på riktigt. Helhetsintryck av plantans växtsätt och storlek.
Såg en hel del jag inte visste fanns. Alltid kul att se!

Det var regnvarning, men det blev ändå riktigt bra. Blöta rosor är också fina rosor!
Några av ett fåtal bilder som blev tagna:








Så skönt att sitta i växthuset (jag vill ha växthus nu...), dricka kaffe och prata "trädgård". Pelargonerna på hyllorna var min utsikt och jag gick upp både en och två gånger för att kolla in dem.
(P. laxum heter den som jag har i kruka under 'Great Western')
Sedan en promenad genom smågator med gammal bebyggelse till planteringarna vid "Kärleksstigen". Bilderna därifrån blev usla, minnesbilderna är fina.

Tack Inger & Roland för gästfriheten de där eftermiddagstimmarna.
/Anette

5 kommentarer:

  1. Kära du, tack för ert besök, så trevligt att ha er är och kul att se bilderna från min trädgård.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja men du där finns hur mycket som helst att njuta av. Hoppas också kunna åka dit någon gång.
    Ha det gott på fredagen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så mycket vackra rosor! Tänk att man bryr sig inte så mycket om regn bara omgivningarna är vackra:) Skulle också gärna ha ett växthus att sitta i vid dåligt väder, hoppas att vårt orangeri blir verklighet inom överskådlig framtid :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Just varit inne på Ingers blogg också och förstår att det verkligen är ett roseldorado hos henne nu. Så mysigt att sitta i växthuset och njuta av pelargonutsikten.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Så kul med trädgårdsbesök, upplevelsen av någons trädgård och samvaro med andra lika "tokiga". Härligt!
    Underbara bilder från trädgården, som jag ofta "besöker" på tillhörande blogg.
    Allt gott!
    /Katarina
    (...som också vill ha ett växthus, dream on, dream on...)

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!