lördag 7 mars 2015

Bakslag och framgång

Är rätt sur på det nyss utlovade söndagsvädret. Skulle blivit årets första vårdag 14 grader full sol. Nu säger prognosen 6 grader halvmulet. Såg så mycket fram emot blå himmel med värme...inte bara blå himmel som på bilden.
Hade förhoppningen att den ungerska blåsippan skulle slå ut imorgon.

I ena diket är det kallt och fruset.
 I det som ligger intill är det vår.

Dagens promenad såg lovande ut tills...

...vi kom hit. Det var bara att vända.
Vi gick på en skogsväg istället. När den blev för isig var det bara att vända,
igen...

Åt fel och rätt håll med handen min:
Har äntligen fått träffa en läkare. Han tog mina funderingar på allvar och förklarade.
Summa summarum:
jag var gipsad för länge (därav stelheten och fördröjningen i rehabiliteringen),
mycket mjukdelsskador (därav ömhet, svullnad, lite missfärgning,)
nervskador (därav de märkliga känslorna)

och att handen min, den kommer att bli bra, men det kan ta upp till sex månader!
Fortsätter träna, träna och träna.
Jippi, det kommer att bli bra!

Bakslag: getingstick (kom inomhus med veden till kakelugnarna)
Framgång: påbörjad akupunkturbehandling mot smärtorna i den felbelastade axeln.
Bakslag: nackspärr (klingar av långsamt)
På pluskontot: mycket god mat i Gävle på Baravara.

/Anette

Söndagsmorgonprognosen lovar några grader mer, men halvmulet. Alltid något!
Snötäcket täcker mindre än 10% av trädgården. Snabbt minskande.

2 kommentarer:

  1. Det där känner jag igen, den ena säger så den andra si. det är tur att du vågar fråga och säga till. Man måste vara frisk för att få vara sjuk nu för tiden det är inte kul alls, Jag vet av egen erfarenhet. Är felopererad i vänster hand men det kan de inte erkänna. Så nu går jag här med en handflata utan känsel, och har svårt att lyfta och bära med vänster hand. Så stå på dig och begär behandling
    Ha det så gott och krya på dig i handen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen typiskt "vår"väder nu ena dagen strålande sol och nästa dag mulet, grått o regn :( Härligt i alla fall att du blir bra i handen :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!