tisdag 24 januari 2017

Tid att se

Skarsnön bar mig. Täcket är grunt, bara decimeterdjup snö. Knarrar läckert på grova snökristaller.
Få se...jo...det finns ställen där jag stannade upp och tittade lite extra.
Det blev de här:

Buskroslingen har missat att den inte platsar här alls zonmässigt. Glad är jag så länge den är omedveten. Pieris japonica 'Variegata'.

Magnolia 'Susan' lever på gränsen. Blir något högre men bredare för varje år. har nog haft den i 10 år.

Glanskörsbäret är så härligt nu när solen ger färg genom den lösa flagorna.

Fröställningar står överallt, vallmo och aklejor. Här är det den kaukasiska elfenbensklockan som släppt iväg sina tusentals små frön. Det finns knappt kvar något av fröställningen, bara nät av nerver.

En skön ljus vinterdag, när vintern är som bäst! Nollgradigt och vindstilla dessutom.
/Anette

4 kommentarer:

  1. Så gott det låter och fina bilder! Vårväder här med snödroppar och plusgrader, men det är säkert bara tillfälligt. Inte ovanligt med värsta vintern i mars i hjärtat av Småland.
    Inomhus gror det dock både här och där oavsett.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Kallt och ruggigt här idag. Fattade jag rätt att din trädtaklök förgrenar sig själv? Mina har 30-40 cm höga kala stammar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder .Det gäller att stanna upp och se sig omkring då kan man upptäcka att även vintern kan vara vacker.Här skiftar vädret i går upp till 20 minus i dag har vi plusgrader,storm och regnstänk.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara bilder! Här är det inget väder som lockar till utomhusaktiviteter dock, bara grått o trist :( Hoppas att det snart blir soligt även i min trädgård :) Ha det gott /Monne

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!