fredag 16 maj 2014

Blå ögon & växtmarknad

Anemone nemorosa 'Blue Eyes' blev uppmärksammad på gårdagens visning.
Först var det fyra besökare, strax därpå var det fjorton. När det närmade sig 20 startade vi, ändå var det några fler som dök upp. De flesta vet jag vilka de är. Efter den lilla vandringen var det många som hade frågor som ville ha svar, bekanta som jag ville växla ord med, i detta försvann några för mig okända som jag gärna också hade velat bekanta mig med.

Presidentsippan från Bia är en liten juvel.

Blått av aurikeln, Anemone nemorosa 'Robinsoniana och den italienska blåstjärnan från Gunilla i Ekeby. Blåstjärnan är i stort behov av att delas och kommer nog att vara med i växtmarknader senare.

Majvivan behagar blomma. Den är ursöt. Jag hade en kruka som gick åt direkt igår. Det var Cristina som var snabb nog.

En av mina mörkblommande aurikler.

En av besökarna är nybliven trädgårdsmästare, hon la märke till den här hostan som har så fina färger när skotten kommer.

Alla gillade dvärgmandeln. De plantor jag försökt kruka upp vill inte ta sig, så just nu har jag inga plantor av den här.

Imorgon, lördag är det växtmarknad i Torsåker, mitt i byn på huvudvägen, på parkeringen mittemot kyrkan. Vi håller till där från 10 till 13. Välkomna!
/Anette

1 kommentar:

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!