lördag 17 maj 2014

Blommande växter säljer

Växtmarknadsförsäljningen idag gick över förväntan. Hade ett högt men rimligt mål som jag skulle varit nöjd med. Resultatet blev 73% över detta. Då är en ändå en del borträknat för vi försäljare kvittade köp med varandra.
Det är alltid så svårt att uppskatta åtgången av plantor, men alla mina växter i blom gick åt snabbt. Jag brukar ha Perenner av Marie Hansson med mig och den kom väl till användning när det vara bara grönt på bordet..
I år var det varmt nog, tyvärr blåsigt för våra växter som mot slutet var ledsna.
De två första timmarna bara försvann, lagom mängd intresserade flöt fram. Sista timmen blev mer väntetid, men också möjlighet till trädgårdssamtal oss emellan.

Här är en av de tre nya jag kom hem med:

Väl hemma igen avnjöts en underbar grekisk sallad innan jag kopplade i solen av efter den sena lunchen. Sedan var det tid för mig att ha tid till att kolla in allt det nya i trädgården.




Idag säger jag gratulerer med dagen till Norge som firar. Jag är ju en fjärdedel norsk.
Ha en varm och härlig fortsättning på helgen alla! 
/Anette

2 kommentarer:

  1. Härligt att allt gick bra. Jag var till Margaretetorp på trädgårdsmässa det var så lagom allt och jag njöt av att slippa stressa.
    Önskar dig en skön vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Underbart att det gick bra på västmarknaden . Underbara bilder på bladutspringet.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!