lördag 15 mars 2014

Snökrokusen Fröken Fåfäng

Om hon 'Miss Vain' tillhör gruppen snökrokus är jag osäker. Idag gäller det i alla fall, åtminstone här i trädgården.


Så blev det med den snö som föll inatt.

Min plan idag var att inventera mina "rödingar", Hepatica nobilis 'Rubra Plena'-plantor. Nu var det snön som ställde till det lite i ett par av rabatterna, där tinade det inte upp tillräckligt under dagen. Får fortsätta när snön försvunnit även där.
Istället blev det en stund i vilstolen, lilla ladan skyddade mot nordanvinden och solen behagade värma skönt.

Apropå den fyllda röda blåsippan så finns en bild på en av mina plantor i senaste numret av "Vilda växter" utgiven av Sveriges botaniska förening. Artikeln som handlar om blåsippor är skriven av min moster. Hon gillar blåsippor minst lika mycket som jag gör.



Just nu vill jag inte veta väderleksprognosen närmre än ett par dygn framåt. Det är nätterna därefter som oroar. Vill inte det blir -10, det är alltför mycket som ligger på gränsen i mina pallkragar.

Ha en skön lördagskväll alla.
/Anette

2 kommentarer:

  1. Åh fy vad trist att ni fick snö:( Vi klarade oss som tur var och jag hoppas innerligt att det inte blir något bakslag här. De vita krokusarna ser helt underbara ut mot snön dock:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Ojojojdå det låter inte så bar. här blåser och regnar det men lite sol har vi också fått.
    Hoppas du får en fin söndag
    kram Meta

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!