tisdag 18 mars 2014

Ursäkta mig, bofinken är här

Det blir inte bättre än så här, när jag försöker ta bilder genom de gamla fönsterrutorna, som finns överallt i huset. I alla fall såg jag två bofinkar här hemma imorse. -10 grader. Bar gräsyta nedanför den stora granen, där sökte bofinkarna föda.





Några svarta koltrastar har också letat sig hit. En tar en paus i Henry Hudson-rosen, där tulpanerna börjat titta upp.
 Pilfinkarna har varit trogna hela vintern. Många har de varit också.

Några som varit snåla med besök är grönsiskorna. Äntligen är åtminstone två här.


 En riktigt röd domherreherre, domherrefrun var nära, men ville inte vara med på bild.

 Inne har en amaryllis från 2012-julen börjat blomma. Har bara lyckats med det en enda gång tidigare.

 Tulpaner från förra helgen, först nu börjar de se risiga ut. Däremot börjar blåbärsriset se bättre ut.

Två nätter med väl kyliga temperaturer kvar. Den snö som kom har närapå försvunnit. Tur det ska komma lite till. Måtte bara täcket vara nog för de små i pallkragarna.

Ha en skön tisdagskväll alla.
/Anette

2 kommentarer:

  1. Ja man kan verkligen undra över hur de klarar sig se små raringarna.
    Men inget annat att vänta kanske.
    Ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker domherre, så röd vet jag inte om jag sett tidigare:) Jag håller tummarna att dina pallkragebebisar ska klara av kylan tills våren kommer på riktigt hos dig:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!