lördag 1 juni 2013

Röda axlar, hälften av plantorna sålda

I lilla Hillevik idag anordnades växtloppis. Vi var flera som sålde plantor.
Det här är en bild på mitt bord. Bordet räckte inte riktigt till. Under backarna till vänster hoppade en groda (sa barnen) in. Några barn var väldigt intresserade av att jag skulle flytta undan backen, men jag förklarade att paddan (tror jag det var) nog sökt skydd. De fick nöja sig med att studera den så gott det gick. Det gjorde de, länge!

Förutom växter fanns det annat trädgårdsrelaterat att önska sig i det utomordentligt fina vädret som dagen bjöd på. Jag hade ryggen mot solen och den blev lite röd.

Margita här hade kunder som önskade speciella växter, vi kollade ofta med varann angående sortiment. jag hade boken Perenner, hon hade mobil. Boken visade sig vara ett utmärkt hjälpmedel för att visa bilder och se beskrivningar. Nu hade jag ett utökat sortiment jmf med bokens innehåll, men den räcker långt.
 
Fler intresserade! Vid närmsta bordet hos Maud och Connie blev det nästan slutsålt. En hel del stora fina dahlior gick direkt.


Fikabordet.
Det är inte ofta jag fikar, men det här börjar bli en god tradition. Havtornskakan och annat smakfullt gick åt som smör i solsken. Sent omsider hann jag förse mig och avnjuta kaffe med dopp i gröngräset.


Stort tack till goa glada trädgårdsvännen Anna-Karin som gjorde dagen möjlig. Helt underbart med det väder du beställt och fick till. Besökare i lagom strid ström.
Anna-Karin har bloggen Landet Krokus som ni hittar här: http://www.landetkrokus.se/

Ha en fortsatt skön helg alla!
/Anette

2 kommentarer:

  1. Låter som er riktigt härlig dag, spännande med alla växter. Ha det gott!
    Blomkärringen/Gullvivan

    SvaraRadera
  2. Hihi.. det var rolig läsning. :) Hade missat det här inlägget. Som vanligt hann jag inte ta en endaste bild..
    Kram

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!