torsdag 16 maj 2013

Finaste narcissen av de 25

som blommar nu, tycker jag är 'Mrs. Langtry'. En tidig sort från England, före 1869. Minst 25 andra blommar nu. Många av dem finns i listan "Narcissus" här ovanför.

Baksidan av blommorna på 'Brilliant'. Håller med Karins påstående i förra inlägget.

Överlevande krukprimula intill glanskörsbäret.

En ny pärlhyacint. Muscari paradoxum

Full fart bland soldanellorna.

Trodde sipprutan 'XXL' hade gett upp, men den gäckade mig bara. Etiketten var lite förflyttad så det gjorde inte saken bättre.

Den här sockblomman fick jag av Hannelotte. Visst är den ljuvlig!
 
 Blåöga. Har vitsippan varit i slagsmål...?? 'Blue Eyes' heter den i alla fall.
 
En del av vintersådderna börjar grönska. Det är så spännande att kika där, ett par gånger om dagen.
Har krukat upp lite som behövdes delas på. Nunneörten 'Craighton Blue' och flera Geranium 'Summer Skies'.
1 juni stundar ju växtloppisen i Hillevik. Jag sålde så mycket här i lördags så det behövs förstärkning.

Idag var en skön sommardag här. Hoppas ni haft lika härligt.
/Anette

2 kommentarer:

  1. Så fin din Sippruta är, underbar färg.Och sockblomman kan man ju sucka över:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Alla jättefina... tyvärr kan jag inte komma på växtloppis i Hillevik, ville så gärna, mina barndoms trakter.
    Kram

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!