lördag 14 februari 2015

Ljuset i mörkret

Lyckades tillverka en snölykta idag. Består inte av perfekt formade snöbollar av samma storlek. Mer blev det ett stycke kramsnö ihopföst med (friska) högerhanden med vänsterarmen som något slags stöd. Nåja, snöbitarna fogades ihop tidigare idag.
Nu ikväll lyckades jag tända ett ljus och försegla med ett par snöbitar till toppen.


Maken har lyckats fått fram sparken min, så idag har jag tagit mig runt på de närmaste isiga gatorna. Med en hand som styrde. Lite svårt, men jisses så skönt det vara att kunna röra sig någorlunda halksäkert utomhus.

Ha en fortsatt skön helg!
/Anette

3 kommentarer:

  1. Din bild påminde mig om att det är ju faktiskt vinter fortfarande, även om man här just nu inte kan tro det och får för sig att det börjar bli vår. Men det kommer garanterat minst ett eller ett par bakslag innan det är dags för vårblommorna.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig känsla att göra en egen snölykta och lyser vackert gör den med.

    Ha det gott
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig känsla att göra en egen snölykta och lyser vackert gör den med.

    Ha det gott
    Elisabeth

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!