torsdag 29 augusti 2013

Putsat 191 rutor

Då räknas varje ruta både utsida och insida. I år får det räcka med putsingen på det viset. Innanfönstren sitter i och vi hoppar över det där med att skruva ur dem och ta emellan. 
Vi bor ett stycke från stora vägen och det blir inte så dammigt här, som tur är.
Nu är nedervåningen klar, övervåningen återstår....
Det har tagit mig flera dagar, lite har maken fått bistå med. Min längd räcker inte alls till trots den fem trappsteg höga stegen.
På tillbakagång är den lilla svalt gula nejlikan. Få se om den finns kvar nästa år.
Dubbeldäckarsolhatten gick snabbt tillbaka till envåningsvarianten. Bättre på det här viset tycker jag.
Lilla skönheten bland rosorna, 'Marie de St. Jean', både knopp och utslagen ros är rena godbitarna.

De här klockorna har blommat både rikligt och länge. Platycodon grandiflorus 'Fairy Snow'

Fransgentianan gömmer sig, så den behöver flytta.

Skön avslutning på augusti hoppas jag vi alla får!
/Anette

2 kommentarer:

  1. Du milde vilket jobb att putsa alla rutor! Själv är jag överlycklig över att ha fått treglasfönster i köket och lilla toan och nu slipper jag att putsa emellan UNDERBART:)Min gula nejlika och många andra klarade inte vårvintern, men jag bryr mig inte om att ersätta den för allt har vuxit upp så mycket runt om:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Fantastic colors, beautiful flowers :) Regards

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!