söndag 8 juli 2018

Det är dags


Nu ska det bli av.
Vad då?
Först ett inlägg här, det är evigheter sedan och efterfrågat.
Och vad mer?
Om några dagar har vi hela familjen här. Alla. Det blir fullt hus!
Något mera?
Ser fram emot nästa nummer av Allt om Trädgård. Där kommer ett uppslag med en bild på en f.d rödvinbärsbuske med vårt hus i bakgrunden. Nu är busken delad och finns på lite olika platser. En i Skåne. Istället blev det en pergola där som ser ut som på bilden.


Luktärterna är helt underbara, får nästan huvudvärk av doften.

Tusen Trädgårdar är avklarat. Härlig dag, fick så fina kommentarer. De lever jag länge på.
Anette

6 kommentarer:

  1. Pergolan är verkligen snygg! Och inte bara pergolan, grusgången, krukorna som står längs den. Nu ser jag fram mot nästa nummer av AoT. Imponerande luktärter. Det har jag prövat många gånger, blir bara blad och knappt några blommor så nu har jag gett upp.

    Ha en kommande bra vecka!
    /Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Luktärterna har krånglat några år, desto härligare nu när de är så fina som de är. Har idag klippt de som ville gå i frö. Blomningen borde hålla i sig bättre.
      Anette

      Radera
  2. Hej Anette!
    Pergolan är fin, kan se framför mig när klematisarna klättrar upp. Luktärterna ligger kvar i fröpåsarna hos mig, glömde bort dem. Så fina, och jag kan känna doften.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sitter just nu och njuter mina klematisar. Mina luktärter doftar så jag får hålla ett gott avstånd eller gå förbi snabbt annars blir det för mycket.
      Anette

      Radera
  3. Pergolan och helheten runt den är superfin och väldigt inspirerande :) Kul med hela familjen samlad hoppas du hinner njuta. Luktärter och jag verkar inte trivas ihop men skam den som ger sig.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njuter för fullt av familjen, trädgården får stå tillbaka lite, men inte för mycket förstås. Jag går runt med 5-månaders barnbarnet och visar blommorna. Han gillar de stora dagliljorna. Då spritter det till i honom!
      Anette

      Radera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!