tisdag 28 februari 2017

+3, blött

Mer vinter än vår.
Snö och is smälter. Inte så snabbt, för solen lyser med sin frånvaro.


Förra helgen drogs lilla barnsnöplogen fram på snötäcket över gräsmattan. Nu är det tinat i dess spår. Huller om buller.

Första lilla primulan vaknar så sakteliga. Den här är gammal i gården. Delningsdags redan förra året, så i år när jag har all tid i världen ska det väl bli av.

Kunde inte låta bli att kika ner bland småkrukorna i pallkragarna. Väl inpackade med torra löv. Hittade flera som visar livstecken. Det här är en strimlönn jag sått.

De första snödropparna att slå ut. Strategiskt placerade för tidigaste möjliga blomning.

Vårmånaden mars stundar. Jag önskar mig många fina trädgårdsdagar.
/Anette

2 kommentarer:

  1. Nu är det äntligen mars månad :) Nu händer det snart grejer i naturen och trädgården, även om det kan komma ett bakslag så blir det förhoppningsvis inte så långvarigt :) Vi har ingen snö alls här hos oss så något takdropp har vi inte. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Så fin strimlönnen var. Jag gick en runda igår och trots att det inte är någon sol så har värmen och regnet ändå gjort en synlig skillnad på två dygn :) Så snart har vi nog mängder med vårtecken därute.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!