torsdag 3 september 2015

Hedemorahöns och blekingeankor

Besökte min lokala äggleverantör idag. Så otroligt roligt att se både hönsen och ankorna.
Hönsen, vackra fjäderteckningar, stora och ståtliga. Två tuppar som höll ordning på de många hönorna.

Ägaren lockade även fram ankorna, blekingeankor. Årets kull bestod av tre stycken. Den förstfödda hette Kajsa först...nu... Kalle. Det är den på sista bilden.
De har åtskilliga kvadratmeter, faktiskt lika mycket som den gamla trädgården för nio år sedan.




/Anette

2 kommentarer:

  1. Så fina! Om jag någon gång ska ha höns så vill jag ha hedemora, de har så vackra färger.

    SvaraRadera
  2. Samma här. Om jag skulle ha höns skulle jag nog också vilja ha Hedemora höns.
    De är så himla fina. Fin bild här nedan på dina perenner med sittplatsen längst bak. Ser mysigt ut.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!