onsdag 9 september 2015

Frost?!

Trodde maken skämtade när han sa att han skulle skrapa bilrutan imorse. 
Det var sant.
Dess bättre verkar det som om växtligheten klarade av denna tidiga frostknäpp. 
Gullbandsgräset har aldrig varit finare.

Krypmalörten har lagt seg ner och kryper. Snyggast när det är hälften så långt och bulligt, tycker jag. Den ska delas i vår, för det behövs fler plantor.

Alla tre 'Purpurea Plena Elegans' blommar. Två ännu i sina krukor. Bild på den gamla plantan, som stormen drog ner i höstas och jag trodde plantan försvunnit för evigt. Himalajabjörken intill och den bäste 'Henry Hudson' som levererar och levererar.

Kanske hinner Zilgadruvorna mogna, kanske inte...

En flox jag haft några år börjar visa sitt rätta jag. Bytt till mig av en samlare, Styrsö är namnet.
Den står lite tokigt till, så jag ska tänka till på en bättre plats.

Min läckra rosa drakört har fröat av sig. Kul att avkomman även den blev rosa.
Idag säger jag grattis till min moster i Skåne!

/Anette

6 kommentarer:

  1. Vilken fin flox. Ingen frost här tack och lov.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis på namnsdagen

    SvaraRadera
  3. Nej men fy det är för tidigt tycker jag efter den här dåliga sommaren vill jag ha fint långe utan frost. Här ska visst bli 3 grader i natt
    Ha det så gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Usch för frost redan :( Hoppas det dröjer ett tag till för oss här nere men det oundvikliga kryper allt närmare så vi får väl se. För säkerhets skull ska vi bära upp alla pelargonerna till stallet i dag. Ha en härlig dag/Monne

    SvaraRadera
  5. Vi hade nästan frost men klarade oss.. Vi har tagit in några krukor som är ömtåliga och nu får dom stå inne, alltså i uterummet, jag gillar inte att bära ut och in hela tiden.
    Blåsippan jag fick, den är väl från dig. Jag blev såå glad.
    Ha in solig dag. Carita

    SvaraRadera
  6. Jag såg ngn väldigt fint med klematis på Sissinghurst i somras. De hade tagit ett par clematis och stuckit ner ris runt om så det bildade som en korg och sedan växte klematisen i ett enda virrvarr innanför och riset försvann i all växligthet. Det blev som en stor boll med blommor. Kanske ngt du vill prova? Jag ska göra det nästa år i min nya "höst" rabatt tänkte jag.

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!