söndag 26 februari 2017

Vilken vecka vilken helg


Barnbarnsmys och ettårskalas!
Arrangerad bild med barnbarnen i de stickade tröjorna de fick i julas. Mina gobitar!

Så roligt var det den senaste veckan. Kan bli intensivt när avståndet är långt och tillfällena till möten är få.
Idag fyller lille jubilaren ett år. Firades igår av praktiska skäl. Född sork, växer upp som påg. Vi har haft dagar med is, sol, skratt och stor glädje. Så roligt de tre små kusinerna fått ha dessa dagar tillsammans.
När huset blev tomt och Vm-skidåkarna gått i mål var det jag som gick på snödroppsjakt även om snön ligger med några centimeter.
Tar mig in bland rabatter, i riktning mot snödroppeområde.

En glimt mot fågelmatningen. Småfåglarna har paus, kanske för att jag skrämt iväg dem. Mest finns här fortfarande pilfinkar. Tre gulsparvshonor äter upp sig. Inga domherrar längre (Skånebesökarna hoppades förgäves). I dagarna har sidensvansar gjort sina första besök.

Och...

jo...

nog har mina snödroppar börjat vakna!

Ha en skön avslutning på helgen och februari månad alla.
/Anette

1 kommentar:

  1. Underbar bild på barnbarnen! Och soliga snöbilder är längesen jag skämdes bort med här. Men visst är det härligt med snödroppar :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!