tisdag 12 maj 2015

Offer & explosion

Stormoffer är alla de narcissblommor som brutits av. Har ungefär 20 sorter som blommar idag. Ett fåtal blev liten bukett på matsalsbordet.
De ljusa är 'Double White Lion', 'Popeye' och 'Obdam'.
Säkert är det tyngden som påverkar när vinden blir för stark.

Lunddockan har stampat i flera år. En blomma då, två eller tre som mest. I år rena explosionen med 7 knoppar.
Dessutom är sådderna med den vitblommande särskilt vaken.

Ha en skön fortsättning på veckan alla!
/Anette

5 kommentarer:

  1. Så söt bukett! Jag satte flera Double white lion, men i år är endast en kvar. Men jag är glad för den. Grattis till knoppexplosionen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att det ska blåsa så blommor är fina att ta in men det är roligast om man får välja själv vilka man vill ha. Det blev en fin bukett ju.Har bestämt mig för att leta på lite fina narcisser till nästa år så kanske de kan blomma och inte bli uppätna av sorken. Har upptäckt idag att han äter säkert upp mina Hundtandsliljor också för de är som bortblåsta.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Trist när blommorna lägger sig av vädret men det är oftast bara då jag har "hjärta" att ta in en bukett :) Grattis till Lunddockans alla knoppar :) Den vita vet jag inte om jag sett i verkligheten någon gång men den ser ljuvlig ut på bild så grattis till den med :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Synd att narcisserna blåst av men dom är ju fina att njuta av i vas också. Den vita gillar jag, vi har bara en gul som är lite liknande. Lunddockan är en favorit både den vita och blå.Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  5. Så fint att ha dem inne och slippa gå ut i regnet för att sniffa :) Vår lila docka slår oss också med häpnad och många blommor i år, men den vita vill inte alls:(

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!