onsdag 10 september 2014

Här hemma

Efter söndagens skördemarknad som f ö gick mycket bra har jag sorterat tillbaks överskottet igen.
En som inte fick följa med för att det blev bara tre plantor av en sådd är filigranbräcka, Peltoboykinia watenabei. Tre fina plantor som kommer att få rum i den nya skuggrabatten som planeras.
Hade förhoppningar om att så mer lunddocka, men frökapseln var helt tom...
Jag har några porslinsanemoner som blomvägrar, de ska också få ny bostad så de kommer att må bättre, som den här som flyttade förra året.
En del i rosa; 



Och så lite blått!


/Anette

3 kommentarer:

  1. Så roligt att marknaden gick bra:) Blir alldeles matt när jag ser din bild på porslinsanemonen - så vacker ! Tyvärr klarade inte min planta den torra sommaren så den har gått hädan :( Men det är bara att bryta ihop och komma igen :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Ååå, jag blir alldeles knäsvag av porslinsanemonen, så söt,
    Kul att det gick bra på skördemarknaden. Jag ska ha lite mormorsväxter med mig till vår marknad.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Vi har sagt så många år att vi skulle fara till Torsåker när det är skördemarknad men det passar visst aldrig med mannens resor i jobbet. Nytt år nästa år vi satsar på det.
    Är det en Prickklocka du har där?? den har jag letat efter gillar den skarpt. Så söta de små rosa porslinsanemonerna är.
    Ha en fin torsdag
    kram meta

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!