onsdag 7 juni 2017

Vattenspegelprototyp mm

Eftersom jag har fullt upp med många viktiga saker att göra färdigt inför tre (ev. 4)! kommande trädgårdsvisningar började jag på något helt annat...
Har ingen damm eller vattenspegel,
men,
har två rostiga järnringar i olika storlekar, gammalt tegel, en påse snövit marmorkross som en av sönerna inte ville flytta med i en flytt.
Med uppklippta svarta sopsäckar och några klädnypor blev det att gå till verket, bara för att få se hur det skulle kunna bli.



När jag gör om och gör rätt blir det med dammduk, en påse marmorkross till, val av slätare plats och ett vattenpass. Teglet kan sorteras i storleksordning så kommer det att se bättre ut, tror jag i alla fall!


Brandgula liljorna laddar upp, ser ännu ut som en hoper oklippta svarthåriga troll.

Buskpionerna har show.


Färg i "Lilla skogen", där blåbären blommar.

Blåsten har idag varit förfärlig.
Stora blad skadas lätt. I år blev det inga blommor på lunddockan, men desto större blad. Glädjer mig även åt att den vita lunddocksplantan överlevt vintern. Nu får den ladda upp och förhoppningsvis blomma nästa år. Det vore något alldeles speciellt.

/Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!