torsdag 22 juni 2017

Glad midsommar !

Rosorna ser ut att bli förträffliga i år. Det knoppas ordentligt på de flesta håll. Några har börjat, såsom Finlands Vita ros, 'Kathrin Vidar', 'Queen Mary', 'Agnes' och 'Henry Hudson'

'Staffa', alltid lika söt. En gammal sort, pålitlig och tålig. Tillhör gruppen med spinossisimarosor.


Så förstås, äntligen planterad där hon kommer att pryda sin plats för lång tid framöver. Framför det blivande växthuset.
'Aicha'.

Pionerna fortsätter, 'Buckeye Belle' som tar andan ur betraktaren. Svårfångad på bild.
Den växer med blodfärgad akleja, för att förstärka ytterligare.

Pergolan som jag njuter av varje dag. Har de senaste dagarna pysslat med krukorna. Plantera, arrangera och göra om...När praktvallmon slog upp sina blommor idag tänkte jag att det här blev kanske inte så bra, men det blev det. För vid dess fot har jag en låg kruka med roliga 'Jolly Joker'. Egen sådd så den har precis börjat blomma nu. Pionen som växer närmast vallmon är 'Coral Charm' och rätt nära finns rosen 'Westerland'.

"Lilla ladans rabatt" brukar ha kommit till sin höjdpunkt vid midsommar. Den börjar närma sig. Lite av en färgexplosion, men just här passar det så bra, tycker jag.

Jag hoppas ni alla får en härlig midsommarhelg!
/Anette

7 kommentarer:

  1. Gillar din Pergolan.Ser så mysigt ut.
    Önskar dig en Glad midsommar.

    SvaraRadera
  2. Men såå fint det blev med pergolan! Fantastisk blomprakt runt om :) Lilla ladans rabatt ser så där riktigt mormorsaktig ut :) En glad midsommar önskar jag dig också/Monne

    SvaraRadera
  3. Underbara midsommarblommor alltihop. Ha en Glad Midsommar. Carita

    SvaraRadera
  4. Praktfull blomning och så fint i pergolan. Jag trodde 'Aicha' var vit...
    Önskar fin midsommar
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Vi tar det lugnt i år av förklarliga skäl...
    Önskar dig en fin midsommar!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Lilla ladans rabatt känns som en riktig mormorsrabatt precis som den ska se ut och med växterna som ofta fanns där :) Buckeye Belle blommar med en blomma hos mig efter plantering i höstas men jag ser fram emot dess rätta jag.

    Glad midsommar! Carina

    SvaraRadera
  7. En dag kvar på midsommarhelgen, ha det fint!
    Skönt att 'Aïcha' är på plats.
    Kram

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!