fredag 5 augusti 2016

Skördemånad

Stämmer väl!
Här skördas spetspaprika och röd paprika 'Redskin', månadssmulton som är som mindre jordgubbar, squash.
Humlebaggar skördar från blå bolltistlarna.
Dessutom "skörden" av de som blommar så här i början av augusti.






En annan dag kommer bilder ifrån det tillfälliga växthuset.
Nu tar jag helg efter den första arbetsveckan efter semestern. Återstår 21 veckor med cirka 100 arbetsdagar till nyår. Nedräkningen har börjat!
Ha en skön sensommarhelg alla!
/Anette

3 kommentarer:

  1. Vilken fin skörd, paprika som är så gott o nyttigt :) Humlebaggarna tycker jag är en häftig insekt (räknas de som det?) Fantastiskt vacker bild på dem i bolltistlarna :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Ja det var enorma smultron! Humlebaggar har jag inte sett här, i våra bolltistlar hänger "riktiga" humlor dagarna i ända.
    Trevlig helg!/Laila

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och fin skörd!Smultronen är verkligen enorma. Trevligt med en sort som ger nu.
    Här har jag plockat från midsommar till för nån vecka sen, men nu är de definitivt slut och torkan har gjort sitt.
    Humlebaggar såg man väl aldrig förr men nu har jag också hittat några de senaste somrarna. De verkar inte gör nån skada.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!