måndag 16 mars 2015

Med snigelfart i rabatterna

Med sekatören i höger hand klippte jag bort torrt idag. Att hålla i riset och lägga ner med vänster gick desto sämre. I snigelfart kändes det som. Även om handen är bättre, saknar jag att ta ett ordentligt grepp. Nåja, det går framåt i snigelfart. 
Hade jag haft normal funktion skulle det gått åtminstone tre gånger så fort, kanske snabbare. Fler pauser behövdes eftersom muskelstyrkan är skrattretande låg. 
Första bilden visar en klätterställning som kom fram bakom klematisen. Kul att se den igen.

Tittar alltsomoftast till mina småttingar. Glanspionen klarade sig ett år till.

Lackpionen likaså, båda såddes 2012

En som alltid vaknar tidigt är slingerstormhatten.
Imorgon fortsätter jag med handträningen i rabatterna. Ögonen mår så bra av att se det nya som spirar.

/Anette

7 kommentarer:

  1. Tänk så mycket du hinner med att se i dina rabatter nu då. Du hinner säkert med det d ska i alla fall
    Ha nu en fin vår
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Heja på, du är både tapper och uthållig. Visst mår man bra av att få se vad som spirar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Bra att kunna träna och göra nytta med handen San
    samtidigt. Klart man är otålig när man vill bli bra.
    Ska bli roligt att se mer av pionerna så småningom.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Jag anar en viss likhet med att krypa på alla fyra pga risig rygg. Det går långsamt fram men det går ändå fram...och tänk så mycket mer vi hinner upptäcka?! :)

    SvaraRadera
  5. Det är en ljuvlig tid nu när man städar och får se allt som gror och spirar under det vissna :) Skönt att du i alla fall kan använda handen lite även om det inte går så fort, du kommer snart att ha övat upp den :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  6. Vilken besvärlig skada du fick! Jag har förstått att du halkade på en isfläck någon gån före jul och landade på vänsterhanden. Låter som att du har blivit felbehandlad? Hoppas verkligen att det hela läker ut lag om till att våren bryter ut på allvar!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Laila, "Någon" glömde skicka remissen från ortopeden till handterapeuterna på arbetsterapin, så gipset satt för länge. Därför får jag kämpa så för att återfå normal rörlighet och knytförmåga. Trädgårdsarbete är utmärkt träning, istället för den konstruerade där jag sträcker, böjer, vrider och töjer.
      /Anette

      Radera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!