lördag 19 juli 2014

Lite tomt

Några intensiva veckor har passerat och nu har lugnet infunnit sig. Fast lite tomt är det ändå. Det är ingen Alve som rumstrerar om bland sin farmors stenar och fat.
Då såg det ut på annat vis;)))


Tomt är det även i örtagården efter att jag rensat bort sollejongapen. Nu syns kryddplantorna!

Relativt tomt i de två överfulla pallkragarna, där jag äntligen tagit hand om sådder som för länge sedan skulle tagits hand om.

En av många godsaker, så här en lördag.

Tomt är det efter den yngre favoritsonen och hans flickvän som kom till Australien på sin bröllopsresa inatt.

Ligusterhäcken har gjort sitt. Först blev 24 thujaplantor 'Smaragd' satta, sedan 9 till en liten bit bort. Däremellan stora risiga buskar, som om de togs bort skulle göra det väldigt tomt. Problemet är att vi vill ha så stora plantor som möjligt på de sträckan. Just nu känner jag inte för att gräva ett enda spadtag till, så den här biten får anstå ett tag.

Tomt på mitt frukostbord. Det är här jag avnjuter morgonen, gärna tidigt, i sällskap av nyvakna humlor och andra insekter. Knappt någon bil hörs. Vinden är oftast stilla, det är tyst och det är den bästa stunden.

Tomt och torrt, trots att "de" lovat regn.

Dåligt med fjärilar är det också. Runt kardvädden brukar det vara trångt.


/Anette

2 kommentarer:

  1. Det måste kännas jättetomt o konstigt när man inte ser sina barn o barnbarn så där ofta:( Vi har ju privilegiet att ha båda våra barn på gångavstånd och vårt lilla barnbarn ser vi nästan varje dag:) Annat tomrum kan annars ha en avstressande effekt tycker jag. Det dröjer nog inte länge till förrän allt känns som vanligt igen:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Tur i alla fall att du har en lummig och fin trädgård som är allt annat än tom. Det där tomrummet kan kännas konstigt till att börja med men jag säger som Monne att det kan vara rätt avstressande. Njuter i stora drag av att telefonen ringer mindre, mindre trafik på vägarna, mindre trafik hos oss, färre maskiner som gnisslar och låter och färre tider att passa. Det är som om sommaren landat och lagt sig bekvämt tillrätta. (Lite vatten i stuprören skulle föstås inte skada)
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!