tisdag 4 mars 2014

Första primulan ute & virrig dröm





Blöta av regnet är allt just nu. Sedan några dagar kämpar en lundviva på. Krokusarna sluter sig ännu. De vill inte, när det är så här grått.
De fyllda snödropparna däremot har slagit ut. De växer under de stora bladen från crepusculeklematisen. Inte så mycket att de göms, bara så de skyddas.

Vaknade i morse efter att ha haft en ytterst virrig dröm om årets första trädgårdsvisning. Den med fokus på vårblommande lökar och knölar i mitten av maj. Jag har precis gått igenom bilder kring det datumet och listor på blomningen då. Håller på med sammanställningen rabatt för rabatt.

Började ta sticklingar på ett par pelargoner nu på morgonen. Om de tar sig är det ju lite kul.

Ha en skön början på mars alla!
/Anette

5 kommentarer:

  1. Vackra bilder du bjuder oss idag. Tänk nu kan jag också ta lite såna där speciella bilder med min nya kamera, jag är så nöjd med den och det blir bra bilder. Jag tycker det är fantastiskt att de små fina blommorna vågar sig upp ur jorden bara så där fast det inte är någon sol eller så vidare värme.Vi har mycket att vara glada över i vår underbara natur.
    Ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Här har vivorna inte ens börjat att knoppas men det kommer nog snart:) Ser verkligen fram emot det. Älskar dina vattendroppstäckta krokusbilder, så himla vackra. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. ÅÅ primula och krokus nu.det är lycka det.Vilken fin bild den sista är!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Vackert! Dropparna är så väl fångade!

    SvaraRadera
  5. Nu kommer supervärmen står det på löpsedeln idag så det hoppas vi på, och, solen framförallt så att krokusen slår ut!
    Jag är glad att jag inte har någon tidig visning av trädgården utan laddar för 1000 :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!