söndag 4 augusti 2013

I sparrisrabatten nu

I våras fyllde narcisser och andra lökar detta område i sparrisrabatten. Nu har scenen övertagits av andra.


Gjort idag? Tvättat trasmattor som fått torka på strecket. Nu är de utrullade och doftar så rent.
Imorse när gården skuggade planterade jag gullbandsgräset, en flikbladig blodfläder och rosen Linnaeus. Vattnat, vattnat och riktigt dränkt dem för även djupt ner i hålen jag grävde var det så torrt.

Medans jag låg och vilade i solen kom jag på hur den småblommiga buskpionen ska få plats utan för mycket grävande. Behöver kolla upp när det är bäst att göra förflyttningen.
Eller är det någon av er som vet?

Mina småklematisar på en meterhög armeringsbåge räcker inte för klematisarna bara växer och växer. Med hjälp av nya pinnar är problemet avhjälpt tillfälligtvis.

Välkommen som ny följare Et nytt landsbyliv!

/Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!