måndag 4 augusti 2014

-Varför kommer du inte farmor?

-Vart tog du vägen farmor?

-Aha, du plockade solmogna hallon åt mig, gott!

Det bästa man har sätter man på bordet!
 Somliga badade i Svartån när liten somnat i sin vagn.
Andra gick på fjärilsjakt. Jo, jag hade spanat in blåvingarna på promenaden ner till picknickstället vid ån igår. När de andra badade hade jag barnbarnsvaktningen och passade då på att fånga lite med kameran. Det här är en hane av puktörneblåvinge. Den hade jag sett bara på Gotland tidigare.

Första bekantskapen med röd flickslända.

Idag började jag jobba igen. Ganska lugnt var det. Skönt att sluta tidigt på dagen innan årets värsta värme slog till. Poolbad hjälpte knappt, så det blev en tur till kalkbrottet.

Såg ett plan som gick ovanligt lågt. Det här är Norwegians Dreamliner på väg mot Los Angeles, som vände tillbaks mot Arlanda. Det var visst något med vingklaffarna.

Ha en skön början på augusti alla!
/Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!