måndag 4 juli 2016

Mest frågade på Tusen Trädgårdar -16

Oändligt med frågor om växter blev det igår från alla besökare. Det blev ett 50-tal son kom i strid ström. Många av dem stannade länge, länge. Andra stannade länge! Några hade med sig fika.
De växter som det frågades om många gånger var:

Hornrapunkel, Phyteuma scheuzeri


Trebladspira, Gillenia trifoliata
Munkrenfana, "Gubbaskägg"
 Dvärgpil 'Flamingo'


Stor kustruta, Thalictrum minus


Den sista var det inte alla som såg pga dess undanskymda läge. När folk var i närheten kunde jag lotsa dem att se pionen 'Nippon Beauty'.
Roligt också att få ta emot så fin respons på trädgården som jag fick.
/Anette

2 kommentarer:

  1. Så roligt att allt gick bra! (Själv missade jag "det hele" då jag var på släktkalas på Jylland. Hoppas på nästa år... ) Dina bilder väcker - som vanligt ;o) - habegär. Den där klotrapunkel är helt ny för mig och hamnar på Listan som är längre än min trädgård är stor.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att besökarna hade mycket att titta på och njuta av. Klotrapunkeln ny även för mig och i den ser jag en spännande humla som inte heller finns i min trädgård.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!