torsdag 11 februari 2016

Det finns faktiskt vårtecken

Snötäcket (3 cm blötsnö) till trots, letar jag så nog hittar jag lite av det som komma skall.
Vad sägs om den här blåsippeknoppen?
Idag, alldeles nyss...

Eller snödropparna som står redo?

Det låter mer och mer i buskar och trädtoppar!

Snön som hänger som gardiner från taken.

Inte minst, de allt ljusare dagarna. Än har solen inte gått ner!
Smältsnö bildar småsjöar i åkerkanten. Solen blänker däri.
I sådderna börjar en del frön vakna till liv, men det tar jag en annan gång.
Ha en skön torsdagskväll alla!
/Anette

2 kommentarer:

  1. Åh, blåsippeknoppen! Vackra bilder, även om det ser kyligt ut med snö... Men ljuset finns där, så härligt!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  2. Här är det barmark men det ska komma snö säger de men jag hoppas att de har fel för när det sticker i rabatterna och vårkänslorna börjar att infinna sig (Fast jag vet att det är tidigt :))är det inte kul med bakslag. Underbar bild på snögardinen :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!