tisdag 11 augusti 2015

Mera, flera, större dagliljor

Trångt.
Många av dagliljorna borde delats i våras, eller åtminstone flyttats på, flera inte minst för utrymmets skull.
 'Bonanza' är pålitlig.

'Backdraft' (igen) och 'Heavenly Starfire' gillar varann och trivs ihop.

Felplacerad för färgens skull är den här 'Lake Norman Spider'.

'Nile Crane'.

'Nile Crane' med nykomlingen 'Lavender Flight'. (Färgen blev konstigt blaskig)

Här är en som inte ber om ursäkt. Den som visar upp sig ordentligt är 'Red Suspender'. Det är så fina 'American Revolution intill nästan bleknar.


'Roger Grounds' är en som jag fick som bonusplanta av http://dagliljan.se/ Den blommar skapligt bra, även om de första blommorna var ordentligt skadade av skademyggan.

'Little Cobbler' (mycket rikblommande), 'Cool It' och 'Canadien Border Patrol' står tillsammans inne i stora perennrabatten.

Imorgon förmiddag har jag lite tid för trädgården innan jobbet. Då ska jag titta noga på dem alla, få se om jag hittar fler i blom. Förra året den här tiden var 25 i blom.

/Anette

1 kommentar:

  1. Ahhhhh ett inlägg helt i min smak ;) Älskar ju dagliljor som du vet :) Har haft några dagar med sol så mina dagliljor har verkligen varit vackra nu men i dag regnade det igen :( Hoppas att det blir uppehåll i alla fall några dagar till. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!