torsdag 6 augusti 2015

Eldfärgat orange

Alla tre står i samma rabatt, två helt nära varann. Rosen 'Westerland' en bit ifrån de andra har sällskap av två blå klematis. De står ännu i kruka, både 'Rhapsody' och 'Arabella'.
Floxen som skymtar ska flyttas, vart vet jag inte.

De som är planterade intill varann är femfingerörten 'William Rollison' och lilla utsökta rosen 'Linnaeus'. Förstärker varandras färg, som kontrast finns ännu en blå klematis 'Fujumusume', som inte syns på bilderna.



Emellan dessa finns mycket annat, bland annat dagliljan 'Backdraft'. Ja, ja, jag vet att jag visat den tidigare, men det här är en ny blomma...det kommer en ny lite då och då som tur är.

I veckan har jag börjat jobba. Lite trögt är det att komma igång. Värst är att lyfta de små och att komma upp ifrån golvnivån, eftersom inget hänt med axeln än.
Imorgon är jag dock ledig. Har inget planerat, blir väl att trädgårdera skulle jag tro.

/Anette

1 kommentar:

  1. Det är inte lätt det där med ommöblering i rabatterna :) Håller också på med att flytta runt växter och det är svårt att hitta bra nya platser. Det var en otroligt vacker färg på rosen Westerland, orange är annars en svår färg tycker jag men du har hittat en fin kompis i den blå klematisen. Backdraft ser läcker ut! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!