lördag 21 juni 2014

Min midsommardagsmorgon.

Smyger mig ut i tidiga morgonen innan andra gått hem för natten. Ett par dagar till går solen upp 03:23, sedan vänder det. Hör musik, hör röster från en sen midsommarfest som inte tagit slut än. Annars är tystnaden påtaglig. Det är friskt, 5 grader, klarblå himmel med en sol som sakta trevar sig upp över mäktiga träd.
Går sakta i trädgården, upptäcker än det ena, än det andra. Stannar, böjer mig ner, tittar, går vidare men stoppar upp strax igen. Lyfter fram en blomma och känner dofter.
Ljuvliga midsommardagsmorgon. Min midsommardagsmorgon.



Fortsatt trevlig helg alla!
/Anette

3 kommentarer:

  1. Låter som en magisk morgonpromenad:) Själv sussade jag gott vid den tiden:) Ha en fortsatt trevlig helg du med/Monne

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar stund! Sådana speciella ögonblick och trädgårdsrundor är något alldeles extra. Härligt!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Låter som en fantastisk start på dagen. Eller avslut på midsommarafton beroende på hur man ser det... ;) Saknade dig här förra helgen. Hoppas allt är fint och att vi ses snart.
    Kram!

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!